sunnuntai 27. marraskuuta 2016

Dritte woche

Kolmas viikko Saksassa ja toinen viikko töissä on nyt mennyt, huhhuh. Edelleen on ollut hieman vaikeuksia kommunikaation kanssa työpaikalla ja tästä syystä vastaankin kaikkeen vaan yeah, ok, yes, vaikka mulla ei ole mitään hajua mitä mulle sanotaan. Toisaalta työkaverini osaavat jo muutaman sanan suomea ja siksi lauseet usein kuulostavatkin: *saksaa*napinläpi!*saksaa*

Töissä tällä viikolla olen ommellut moniin housuihin henkselinapit, nimilappuja asuihin ja asusteisiin, korjannut vanhoja asuja ja lyhentänyt hihoja ja puntteja. Jouduin myös tappelemaan astetta haasteellisemman takin kanssa, josta jouduin loppujen lopuksi repimään vuoret irti, koska ne olivat  niin huonossa kunnossa.

Vapaa-aikani olen kuluttanut lähinnä Bonnissa tai Kölnissä seikkaillessa ja ostoksilla käydessä. Lempiasiani täällä on se, että julkisilla pääsee aina pummina. Olen maksanut varmaan kerran julkisilla liikkumisesta kolmen viikon aikana (eikä silloinkaan kukaan tullut tarkistamaan lippuja).

Enää yksi viikko jäljellä Saksassa ja tuntuu hieman haikealta palata takaisin tyhjään, kylmään Suomeen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti